torsdag 8 januari 2009

Shillevippen Grammis!

Precis vad rubriken säger menar jag, alla har väl sett "nils karlsson pysslin" någon gång, att Grammis kommer krympa efter detta.

Helt seriöst, frågar ni mig tycker jag att Sverige är paranoida. Drogtesta artister mitt under galan! Vad är det frågan om.

Visste det är klart det finns tendenser hos framför allt musiker att testa på droger och liknande, och vi flesta vet nog att många av dem gör det. Men för den sakens skull behöver polisen inte göra oförberedda tester. Det hade vart en sak om polisen förvarnat att det kommer ske innan för att det ska se bra ut då artisterna representerar sverige, men att bara hoppa på artisterna som gör så mycket för Sverige är skamligt. Vilket annat land hade ens kommit på tanken? Inget, för det finns inget torrare land inom nöjes branchen än Sverige.

Visst det är klart att droger och publicitet inte ska höra ihop, men det är en helt annan sak. Såg någon nämna att "man drogtestas ju under idrottstävlingar", men kära nån då. Det är ju hästlängder imellan dessa två olika saker. I idrott utförs det då det är prestations ökande men UNDER en musikgala?

Kleerup som är årets kung av musik, gjorde det enda rätta med sin protest att lämna galan mitt under sändning. Killen hjälper fattiga barn med sin musik, som han säger i en intervju med aftonbladet. Varför ska då vi tråkiga svenskar "se" om han njuter lite extra av festen där han ska mottaga pokaler för sina bragder inom musiken.

Jag tror inte heller att han hade tagit något denna kväll och om han hade vem F*N bryr sig.

Jag säger så här, drogerna ska bort MEN inte musiken. Behövs droger för att dem ska kunna skriva, så räknas det till musiken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så jäkla töntigt att göra razzior under galan. Free Kleerup.